Arthena Origenes, servidor de Rol de Neverwinter Nights 1.
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Sistemas de Arthena V4

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Sistemas de Arthena V4

Mensaje por DM_Sustituto el Jue 15 Dic 2011, 11:47 am

Recuerdo del primer mensaje :

Con la llegada de la versión nueva, voy a crear un "manual" para que los sistemas de la nueva Arthena no os resulten extraños.


Experiencia por Rol



Como siempre, la marca de la casa sera nuestra experiencia por rol. El sistema os dará las gracias por rolear la primera vez que os de px desde vuestra ultima entrada al servidor y despues os dara la px automaticamente. El sistema lee si estais luchando y aplaza la px por rol hasta unos minutos despues de haber dejado de luchar.



Experiencia por matar criaturas

-Se tendra un bono del 10% de px ganada por cada miembro en el grupo.
-El sistema da px a una cierta distancia, a partir de esta, si el personaje esta alejado del combate no recibira la px que sus compañeros de grupo hallan hecho.
-La diferencia entre pjs mas alla de 6 niveles hara que la gente gane el minimo de px.
-Penalizacion del 10% al tener un convocado, familiar o mercenario (Como los orcos o los trasgos de la V2, o los animales empatizados)
-PX Minima: 5.
-PX Maxima: 150, aumenta ligeramente según el nivel hasta un maximo de 175.



Modificar apariencias

En el menu fabricar tendreis las opciones para modificar vuestro personaje y su equipo. Las apariencias de armas del cep 2.4 una vez cambiadas no se pueden volver a ellas, asi que andaos con ojo.



Mejora de Objetos

Uno de los platos fuertes de Arthena V4 sera la capacidad de llevar tus objetos a un Pnj especial. Dicho Pnj os dara la opcion de otorgar a CUALQUIER objeto bonificadores de mejora de +1 a +5 a cambio de oro. De esta manera:

"He encontrado una espada que hace 1d6 flamigero, pues la llevare al Pnj y que me la convierta en una espada +5, 1d6 flamigero"

"Mis viejas botas de zancadas +3 no me dan CA de desvio. Pues las llevo al pnj y que me de un bono de hasta +5"

El unico factor a tener en cuenta es que cuando mejoremos un objeto, no estaremos seguros de poder equiparlo hasta haber pagado el oro, por la restriccion de nivel.

Los objetos que se pueden mejorar son:

Armas cuerpo a cuerpo (Bonificador de Mejora)
Armas a distancia (Bonificador de Ataque)
Armas arrojadizas (Bonificador de Ataque, no recomendable por el precio resultante)
Tunicas, armaduras ligeras, intermedias y pesadas (Bonificador por armadura Y tambien bonificadores a todas las habilidades, seleccionadas individualmente claro)
Brazales y guantes (Bonificador de CA, proxima expansion para poder incluir bonificadores de ataque y daño para monjes)
Amuletos (Bonificador Natural a la CA)
Anillos (Bonificador por Desvio)
Capas (Bonificador por Desvio)
Cinturones (Bonificador de esquiva creo)
Botas (Bonificador de esquiva)


Tesoros


El sistema de tesoros respawnea tesoros cada cierto tiempo en cofres, armeros y demas ubicados. Los tesoros son completamente aleatorios pero encontrareis bastante variedad en los objetos gracias al sistema, esperemos que fomente el comercio entre jugadores. Tambien podeis encontrar algunas pociones nuevas, y pergaminos de los nuevos conjuros. El sistema se ira ampliando tras la version 4.0




Varitas DM


Para los DM, he añadido un grupo de varitas al que nos tendremos que acostumbrar. Incluyen opciones bastante útiles para trama. ¡Que ganas de inundar un área con dos clicks o cubrirla de nieve de la misma forma!.



Contraseña de Entrada/Sistema Seguridad


Sistema en Obras.



Limpieza inteligente de Areas.


¿Comooo?. Pues si señores, para evitar los objetos dejados en el suelo, los cadáveres con objetos y los objetos en cofres de tesoro que no queramos coger el script de limpieza de áreas se encargara de dejarlo todo como una patena. Tras que el ultimo personaje abandone el área, dará un margen de 30 segundos para volver por si se ha dejado alguien algo, y en ese momento hará una limpieza general del área, incluidos los respawn, ¡Se acabaron los respawns dejados por pjs de nivel alto!.



Acciones, pensamientos y barras de colores


Como en la V2, nuestro texto cambiara segun entre qué lo pongamos.


Tiradas de dados.


¡La traducción es un poco patatera, pero se arreglará!. La bolsa de dados nos permitirá hacer tiradas incluso de derribo si tenemos la dote, si carecemos de la habilidad nos impedirá tirar también. Tristemente he tenido que prescindir del script que realizaba las tiradas automáticamente al poner *Fuerza* y demás cosas.


Subrazas


Las subrazas se ejecutaran a traves de un sencillisimo script, incluyen las siguientes:

-Aasimar
-Avariel
-Fortecor (Mediano Fortecor)
-Tiflin
-Kobold
-Trasgo
-Minotauro
-Enano Dorado
-Duergar (Pendiente de hacer un entrador a Arachnos para esta subraza)
-Drow
-Elfo Solar
-Elfo Salvaje
-Elfo del Bosque
-Svirfneblin (Tambien necesitan de entrador especial a Arachnos)

Como he dicho el script es tan sencillo que me sorprendería que no diera quebraderos de cabeza a la larga.

Conjuros Nuevos


Tranquilos que en el server si esta todo traducido

Spoiler:
MODIFIED SPELLS
===============

Bigby's Crushing Hand - Changed to correctly calculate grapple check for the
target as d20 + bab + strength modifier + size modifier.

Bigby's Grasping Hand - Changed to correctly calculate grapple check for the
target as d20 + bab + strength modifier + size modifier.

Firebrand - Changed to allow reflex save for half damage as per pnp rules.

Mage Armor - Changed to follow pnp rules of being a +4 armor bonus.


NEW SPELLS
==========

Acid Orb - Sorc/Wiz 4 (T&B) - Fires orb of acid that does 1d6/lvl, max 15d6.
Fort save for 1/2, target is stunned for one round on a failed save.

Acid Storm - Sorc/Wiz 6 (FRCS) - Rain of acid, 1d6/lvl dmage, max 15d6 to all in
area, reflex save for 1/2.

Aganazzar's Scorcher - Sorc/Wiz 2 (FRCS) - Beam of fire, 1d8/2 levels, max 5d8.

Baleful Transposition - Sorc/Wiz 2 (Mini) - Swaps the locations of the target
and the caster, hostile targets receive a will save to negate.

Beltyn's Burning Blood - Sorc/Wiz 5 (UE) - 1d8 acid and 1d8 fire damage per round,
1 round / level. Fort save to negate damage for that round, target is slowed on
any round that it fails it's save.

Benign Transposition - Sorc/Wiz 1 (Mini) - Swaps the locations of the target and
the caster, target must be a member of the caster's party.

Blast of Flame - Sorc/Wiz 4 (Mini) - Cone of flame, 1d6/lvl damage, max 10d6,
reflex save for 1/2.

Burning Bolt - Sorc/Wiz 1 (R&R) - Bolts of fire, each bolt requires a ranged
touch attack to hit, 1d4+1 damage / bolt. One bolt every 2 levels (like magic
missile) but no cap on the number of bolts you get (but each bolt requires a
separate touch attack roll).

Clarity of Mind - Paladin 2 (UND) - +4 bonus vs. mind affecting spells for
1 hour / level.

Cold Orb - Sorc/Wiz 4 (T&B) - Fires orb of cold that does 1d6/lvl, max 15d6.
Fort save for 1/2, target is blinded for one round on a failed save.

Conviction - Cle 1 (Mini) - Gives the target a +2 bonus to saves, with an
additional +1 per 6 caster levels (max +5).

Create Magic Tatoo - Sorc/Wiz 2 (FRCS) - Creates various magical effects as tatoos
on the target. A target may have up to 3 tatoos. What you can make varies
depending on your caster level; creating a lore tatoo requires a lore check of
varying DC's.

Curse of Impending Blades - Bard/Rgr/Sorc/Wiz 2 (Mini) - Target receives a -2 AC
penalty.

Curse of Petty Failing Cle 3 (Mini) - Target receives a -2 penalty to attacks
and saves.

Disintegrate - Sorc/Wiz 6 (3.0) - Ray, ranged touch attack, if successful target
must make a fort save or be destroyed, if the save is successful the target
takes 5d6 damage.

Divine Protection - Cle 2 Pal 2 (Mini) - All allies in a huge burst receive a +1
bonus to attacks and saves.

Drown, Mass - Druid 9 (UND) - As drown, but all targets in a huge radius.

Electric Orb - Sorc/Wiz 4 (T&B) - Fires orb of electricity that does 1d6/lvl, max
15d6. Fort save for 1/2, target is slowed for one round on a failed save.

Energy Immunity - Cle/Dru 6, Sorc/Wiz 7 (T&B) - Makes the target immune to 1
element for 24 hours.

Fire Orb - Sorc/Wiz 4 (T&B) - Fires orb of fire that does 1d6/lvl, max 15d6.
Fort save for 1/2, target is dazed for one round on a failed save.

Fireburst - Sorc/Wiz 2 (Mini) - Small burst of fire centered on caster does
1d8/lvl (max 5d8), reflex save for half.

Flashburst - Sorc/Wiz 3 (FRCS) - Dazzles targets for 1 round and blinds for 2d8
rounds, will save to negate blindness.

Flensing - Sorc/Wiz 8 (FRCS) - Target takes 2d6 damage, 1d6 cha and con damage
each round for 4 rounds. Fort save on each round to half the damage and negate
the ability damage for that round.

Forceblast - Sorc/Wiz 3 (BoEM 2) - Bolt of force, 1d4/lvl, max 10d4, all targets
of size large or smaller that fail their save are knocked down.

Glitterdust - Bard/Sorc/Wiz 2 (3.0) - Makes creatures in area visible, gives
them a -40 penalty to hide checks, and blinds them if they fail a will save.
Lasts 1 round / level.

Greater Fireburst Sorc/Wiz 5 (Mini) - Medium burst of fire centered on caster
does 1d8/lvl (max 15d8), reflex save for half.

Greater Heroism - Bard 5, Sorc/Wiz 6 (3.5) - Gives target +4 bonus to attack
rolls, saves, and skill checks, immune to fear, and temporary hit points equal
to caster level, max 20. Lasts 1 turn/lvl.

Greenfire - Druid 3 (UE) - Creates an AOE of green fire that lasts for 1 round,
does 2d6 + (1 / level) acid damage, max 2d6+10.

Hail of Stone - Sorc/Wiz 1 (UND) - Ranged touch attack to all targets in small
area for 1d4 bludgeoning damage / level, max 5d4.

Heroism - Bard 2, Sorc/Wiz 3 (3.5) - Gives target +2 bonus to attack rolls,
saves, and skill checks. Lasts 1 turn/lvl.

Ice Burst - Sorc/Wiz 3 (T&B) - Burst of ice, 1d4+1/lvl cold damage, max 10d4+10,
reflex save for 1/2. Larger radius than fireball (next size category up).

Ilyykur's Mantle - Sorc/Wiz 4 (UE) - Electricty resistance 10 and +1 / 3 levels
(max +5) bonus to saves vs. spells. Lasts 1 round / level, personal only.

Improved Mage Armor - Sorc/Wiz 3 (UE) - Target gets armor bonus of 3 +
(1 / 2 levels), max +8 for 1 minute / level.

Legion's Conviction Cle 3 (Mini) - Gives all allies in a huge burst a +2 bonus
to saves, with an additional +1 per 6 caster levels (max +5).

Legion's Curse of Impending Blades Bard/Rgr/Sorc/Wiz 3 - All targets in a huge
burst receive a -2 AC penalty.

Legion's Curse of Petty Failing - Cle 5 (Mini) - All targets in a huge burst
receive a -2 penalty to attacks and saves.

Legion's Shield of Faith - Cle 4 (Mini) - Allies in a huge burst gain a +2 AC
bonus, with an additional +1 for every 6 caster levels (max +5).

Lesser Acid Orb - Sorc/Wiz 1 (Mini) - Fires orb of acid that does 1d8/2 lvls,
max 5d8.

Lesser Cold Orb - Sorc/Wiz 1 (Mini) - Fires orb of cold that does 1d8/2 lvls,
max 5d8.

Lesser Electric Orb - Sorc/Wiz 1 (Mini) - Fires orb of electricity that does
1d8/2 lvls, max 5d8.

Lesser Fire Orb - Sorc/Wiz 1 (Mini) - Fires orb of fire that does 1d8/2 lvls,
max 5d8.

Lesser Sonic Orb - Sorc/Wiz 1 (Mini) - Fires orb of sound that does 1d8/2 lvls,
max 5d8.

Lionheart - Pal 1 (Mini) - Target becomes immune to fear.

Living Undeath - Cle 2 (Mini) - Target becomes immune to critical hits, and
takes -4 CHA penalty.

Lower Spell Resistance - Sorc/Wiz 4 (Drac) - Lowers targets spell resistance
(SR) by 1/lvl, max 15, fort save negates, but target creature takes a penalty
equal to the caster's level on their fort save. Takes a full round to cast (in
game terms 2x as long to cast as a normal spell and cannot be quickened).

Mantle of Egregious Might - Sorc/Wiz 8 (BoEM 2) - Target receives +4 bonus to
all ability scores, AC, attack rolls, and saving throws. Lasts 10 min/lvl.

Mass Bull's Strength - Bard/Cle/Dru/Sorc/Wiz 6 (3.5 but using 3.0 stats) - As
bull's strength but all friendly targets in a large burst.

Mass Cat's Grace - Bard/Dru/Sorc/Wiz 6 (3.5 but using 3.0 stats) - As cat's
grace but all friendly targets in a large burst.

Mass Cure Critical Wounds - Cle 8, Dru 9 (3.5) - Huge burst, heals 1d8+1/lvl,
max 1d8+25, to friendly targets, harms undead by same amount, up to 1
target/lvl.

Mass Cure Light Wounds - Cle 5, Dru 6 (3.5) - Huge burst, heals 2d8+1/lvl, max
1d8+30, to friendly targets, harms undead by same amount, up to 1 target/lvl.

Mass Cure Moderate Wounds - Cle 6, Dru 7 (3.5) - Huge burst, heals 3d8+1/lvl,
max 1d8+35, to friendly targets, harms undead by same amount, up to 1
target/lvl.

Mass Cure Serious Wounds - Cle 7, Dru 8 (3.5) - Huge burst, heals 4d8+1/lvl, max
1d8+40, to friendly targets, harms undead by same amount, up to 1 target/lvl.

Mass Eagle's Splendor - Bard/Cle/Dru/Sorc/Wiz 6 (3.5 but using 3.0 stats) - As
eagle's splendor but all friendly targets in a large burst.

Mass Endurance - Cle/Dru/Sorc/Wiz 6 (3.5 but using 3.0 stats) - As endurance but
all friendly targets in a large burst.

Mass Fox's Cunning - Bard/Cle/Dru/Sorc/Wiz 6 (3.5 but using 3.0 stats) - As
fox's cunning but all friendly targets in a large burst.

Mass Hold Person - Sorc/Wiz 7 (3.5) - As hold person but but up to 1 target/lvl
in huge burst.

Mass Hold Monster - Sorc/Wiz 9 (3.5) - As hold monster but but up to 1
target/lvl in huge burst.

Mass Owl's Wisdom - Bard/Cle/Dru/Sorc/Wiz 6 (3.5 but using 3.0 stats) - As owl's
wisdom but all friendly targets in a large burst.

Mass Ultravision - Druid/Ranger 3, Bard/Cleric/Sorc/Wiz 4 (T&B) - As ultravision
but all friendly targets in a large burst.

Mordenkainen's Magnificent Mansion - Sorc/Wiz 7 (3.0) - Conjures
extradimensional mansion to provide a place of rest. Only those the caster
allows (i.e. the caster's party) may enter the mansion. Party enters/exits
mansion as a whole, lasts until party exits the mansion.

Nybor's Gentle Reminder - Sorc/Wiz 1 (UE) - Target is dazed for 1 round, -2
to attacks, saves, checks for 1 round / level, fort negates.

Nybor's Stern Reproof - Sorc/Wiz 7 (UE) - Fort save or die, if made will save
or dazed for 1d4 rounds. Takes a -2 penalty to attacks, saves, and checks for
1 round / level, no save.

Panacea - Cle 4 Dru 5 (Mini) - Heals 1d8+1/lvl (max 1d8+20), cures the following
conditions: blinded, confused, dazed, deafened, diseased, frightened, paralyzed,
poisoned, sleep, and stunned. Used on undead it causes damage instead of curing
(will save for half) and does not remove effects.

Recitation - Cle 4 (DoTF with WotC errata) - All allies in colossal burst
(centered on you) gain +2 to attack rolls, saves, and skill checks, all enemies
in burst suffer -2 penalty to same, no save for enemies, but spell resistance
applies. Lasts 1 round/lvl.

Righteous Might - Cle 5 (3.5) - Caster receives +8 to strength, +4 to
constitution, +4 natural armor bonus, and damage reduction varying from 5/+1 to
15/+1 depending on caster level. Lasts 1 round/lvl.

Serpent's Sigh - Sorc/Wiz 3 (R&R) - Allows caster to emulate dragon's breath
weapon, may fire either a bolt of acid, bolt of electricity, cone of acid, cone
of cold, or cone of fire, 1d6/lvl damage, max 10d6, ref save for 1/2. Caster
takes 1 point of damage per die of damage dealt.

Shadow Spray - Sorc/Wiz 2 (FRCS) - Small burst, targets take 2 points str damage,
dazed for 1 round, -2 to saves vs. fear effects for 1 round / level. Fort negates.

Sinsabur's Baleful Bolt - Sorc/Wiz 4 (UE) - Bold that does 1d3 + (1 / 4 levels),
max 1d3+3 of str and con damage.

Slashing Darkness - Cle 3 (Mini) - Ranged touch attack does 1d8/2 lvls (max
5d8), heals undead instead of harming them.

Snilloc's Snowball - Sorc/Wiz 1 (UE) - Range touch attack to do 1d6+1 / level
(max 5d6+5) cold damage.

Snilloc's Snowball Swarm - Sorc/Wiz 2 (FRCS) - Medium burst does 2d6 + 1d6 / 2
levels (max 5d6) cold damage. Reflex save for half.

Sonic Orb - Sorc/Wiz 4 (T&B) - Fires orb of sound that does 1d6/lvl, max 15d6.
Fort save for 1/2, target is deafened for one round on a failed save.

Soul Scour - Cleric 5 (UE) - Target takes 2d6 cha and 1d6 wis damage, will negates.
One minute later takes 1d6 additional cha damage.

Sphere of Ultimate Destruction - Sorc/Wiz 9 (UE) - Summons a sphere of energy for
1 round / level that disintegrates opponents.

Spiderskin - Druid/Sorc/Wiz 3 (UND) - Target gains bonus to natural armor,
saves vs. poison, and hide checks. Bonus is 1 + (1 / 3 levels), max +5.

Viscid Glob - Sorc/Wiz 4 (UND) - Ranged touch attack, reflex save or target
is stuck in place, and paralyzed if medium or smaller.

Word of Balance - Druid 7 (UND) - Gargantuan radius centered on caster, creatures
with fewer hit dice than the caster receive varying effects including slowed,
str drain, paralysis, and death.


Última edición por DM_Sustituto el Lun 25 Jun 2012, 5:50 pm, editado 6 veces (Razón : Sistema seguridad.)


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Re: Sistemas de Arthena V4

Mensaje por DM_Sustituto el Miér 11 Abr 2012, 7:22 pm



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Re: Sistemas de Arthena V4

Mensaje por DM_Sustituto el Miér 06 Jun 2012, 3:52 pm

modificado monturas

añadidos puertas forzables, animaciones de combate, areas subacuaticas


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Re: Sistemas de Arthena V4

Mensaje por DM_Sustituto el Lun 25 Jun 2012, 5:51 pm

Modificado primer post, contraseña de entrada/seguridad del server

En obras..Chu chú!


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Re: Sistemas de Arthena V4

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